Werken aan de toekomst van uw bedrijf
Als ondernemer werkt u dagelijks in uw bedrijf, maar liever vooral áán uw bedrijf. U wilt waarde creëren voor alle stakeholders. Zodat de continuïteit van uw bedrijf is geborgd en uw bedrijf toekomstbestendig is – ook in een volatiele markt. Met een goed advies helpen we u te focussen op de juiste stappen.
Waarom advies over waardecreatie door Newtone?
- Maximale waardecreatie: onze ervaren specialisten helpen u een optimaal resultaat te behalen.
- Multidisciplinair adviesteam: helder inzicht in quick wins en aspecten waar u zich op lange termijn het beste op kunt focussen.
- Meervoudige waardecreatie: we adviseren naast financiële waardecreatie ook over sociaal-maatschappelijke en duurzame waardecreatie.
- Voor álle ondernemersvragen: Newtone adviseert u ook bij vragen die verder gaan dan waardecreatie.
Wat is waardecreatie?
Waardecreatie gaat om het maximaliseren van winst en het beheersen van kosten, om als bedrijf financieel gezond te zijn en blijven en de waarde voor de dga en/of aandeelhouders te vergroten. Waardecreatie gaat daarnaast om relevantie: is uw product of dienst van toegevoegde waarde voor de klant en voldoet het aan de verwachtingen? Door het aanbieden van hoogwaardige producten en door voortdurend in te zetten op innovatie kunt u de marktpositie van uw bedrijf versterken. Waardecreatie gaat bovenal steeds meer over de maatschappelijke verantwoordelijkheid die u als ondernemer neemt, door te investeren in duurzame oplossingen, kansengelijkheid en andere sustainable development goals.
Groeien door middel van waardecreatie
Om te komen tot groei en waardeoptimalisatie is het belangrijk om inzicht te hebben in de kansen en mogelijkheden die er voor uw bedrijf zijn. Ons multidisciplinaire team neemt alle aspecten onder de loep. Waaronder ontwikkelingen in de branche (zowel in Nederland als internationaal), de positie van concurrenten en ook de strategie en innovatiekracht van uw onderneming. Zo voorzien we u van een gedegen advies over de meest succesvolle strategie voor uw bedrijf. Met een heldere langetermijnvisie en inzicht in groeimogelijkheden kunt u onder alle omstandigheden focussen op de juiste stappen.
Meervoudige waardecreatie
Waardecreatie draait beslist niet uitsluitend om het vergroten van de economische waarde. Een onderneming heeft alleen bestaansrecht als u zich ook inzet voor een duurzame toekomst. Financiële waardecreatie, sociaal-maatschappelijke en duurzame waardecreatie; het één staat niet meer los van het ander. Investeert u bijvoorbeeld in duurzame energiebronnen en werkt u aan een energieneutrale bedrijfsvoering, dan vergroot dat ook de economische waarde van uw bedrijf. En daarmee spreken we van meervoudige waardecreatie. Onze specialisten adviseren u om te komen tot een strategisch plan van aanpak.
Lange termijn waardecreatie
Quick wins zijn fijn, maar u streeft als ondernemer natuurlijk naar lange termijn waardecreatie. Daarmee waarborgt u continuïteit van uw bedrijf voor alle stakeholders en zorgt u dat u relevant blijft. Om op lange termijn waarde te creëren, is het belangrijk om alle aspecten continu te blijven monitoren. Naast de financiële prestaties en de innovatieve kracht van uw bedrijf zijn met name ontwikkelingen op het gebied van duurzame waardecreatie en uw personeel als kapitaal van belang. Lange termijn waardecreatie vraagt dan ook om specifieke kennis en ervaring, om tijdig op de juiste aspecten te kunnen sturen. Ons team van specialisten staat u graag terzijde.
Waardecreatie: zo vergroot u de waarde van uw bedrijf
- Benut de kracht van jouw bedrijf optimaal. Creëer meer waarde met hetgeen er nu al staat. Benut de kracht en het groeipotentieel van uw bedrijf!
- Waardecreatie door te investeren door te investeren in innovatie, talentvolle mensen, merkactivatie of andere kansrijke aspecten, kunt u de waarde van uw onderneming optimaal vergroten.
- Keuzes maken helpt u te focussen. De keuze om bepaalde activiteiten af te stoten, helpt u te focussen. Zodat u kunt optimaliseren van wat veel potentieel heeft.
- Durf te veranderen. Het aanpassen van de bedrijfsstrategie kan ruimte geven om nieuwe kansen te creëren én te benutten.