Internationaal belastingadvies
Met internationaal belastingadvies loodsen wij u door het doolhof van internationale belastingwetgeving.
Bij elke zakelijke beslissing die u neemt, komt fiscaliteit aan de orde. U goed laten adviseren door een belastingspecialist is altijd waardevol, en als u succesvol wilt ondernemen in een ander land zelfs een must. Want de internationale fiscale wet- en regelgeving is ingewikkeld en regels veranderen bovendien continu. Zie dat maar eens bij te benen. Met ons internationaal belastingadvies helpen wij u om fiscaal volledig ‘in control’ te blijven. Zodat u zich kunt focussen op uw bedrijf, met de zekerheid dat u voldoet aan actuele belastingwetgeving.
Gedegen internationaal belastingadvies en btw-advies
- Strategisch advies en hulp bij al je vragen over internationale fiscaliteit.
- Alle kennis over internationale btw-regels voor e-commerce en webshops.
- Werken met expats: praktische ondersteuning voor zowel werkgever als kennismigrant.
- Sterk internationaal netwerk met ervaren specialisten.
Een internationaal bedrijf oprichten? Ga niet over één nacht ijs.
Een internationaal bedrijf oprichten is doorgaans moeilijker dan een bedrijf overnemen. Toch heeft het ook veel voordelen. Want u kunt alle keuzes zelf maken, zonder ‘ballast’ van een bestaande organisatie. Natuurlijk gaat u niet over één nacht ijs. U verdiept zich in kansrijke markten en checkt lokale wet- en regelgeving die van toepassing is. Onze specialisten begeleiden u al vanaf het prille begin. We zetten op een rij wat fiscale gevolgen zijn van het oprichten van een internationaal bedrijf, wat financiële mogelijkheden zijn, adviseren over subsidies, vergunningen en vele andere onderwerpen. Ook helpen we bij vragen over de organisatiestructuur, sociale zekerheden en het inhuren van werknemers in het buitenland. Kortom: een internationaal belastingadvies vanuit multidisciplinair oogpunt. Alles onder één dak, verbonden aan een wereldwijd kennisnetwerk.
Internationale organisatiestructuur: wat is wijsheid?
De organisatiestructuur van een internationaal bedrijf kan op verschillende manieren worden opgezet. De organisatie hangt samen met de wijze waarop u het bedrijf aanstuurt. Heeft u bijvoorbeeld een centrale organisatie die ondersteunende taken – zoals administratie, IT, sales en marketing – aanstuurt of hanteert u een divisiemodel met meerdere lokale divisies, die ieder hun interne, ondersteunende activiteiten opzetten? En baseert u uw keuzes op de geografische ligging, de markten die u bedient of anders? Onze fiscalisten en bedrijfsadviseurs helpen u bij het maken van deze strategische beslissing, door de opties en de voor- en nadelen daarvan helder in kaart te brengen.
Internationaliseren van je bedrijf
Internationaliseert u uw bedrijf, dan komen er heel wat vragen op u af. Welke landen of regio’s zijn kansrijk voor jouw product of dienst en hoe gaat u uw kansen in die lokale markten zo goed mogelijk benutten? Wat zijn de ontwikkelingen in de markt en in het land waar u wilt ondernemen? Met welke risico’s moet u rekening houden en hoe voorkomt u ze? Is uw bedrijf digitaal goed toegerust op zakendoen over de grens? Is de internationale ondernemingsstructuur goed georganiseerd? Deze en nog veel meer onderwerpen stellen onze internationale belastingadviseurs en bedrijfsadviseurs aan de orde in hun internationaal belastingadvies. Te beginnen met de meest essentiële vraag: waaróm wilt u uw bedrijf internationaliseren? Zodat u de stap weloverwogen zult zetten.
Fiscale ondersteuning voor werkgevers en expats.
Nederlandse bedrijven hebben een grote aantrekkingskracht op internationaal talent. Werkt u met expats (ook wel kennismigranten genoemd), dan zijn specifieke regels van toepassing, onder meer op gebied van fiscaliteit. Expats genieten een fiscaal voordeel: over 30% van hun inkomen hoeven zijn geen belasting te betalen. Deze 30%-regeling staat op dit moment echter wel onder druk. Hoe dat zit en wat de aandachtspunten zijn, leggen we u graag uit. Onze internationale belastingspecialisten bieden alle fiscale ondersteuning die u als werkgever en expat nodig heeft.
Transfer pricing
Als multinationale onderneming krijgt u te maken met transfer pricing: het verrekenen van interne prijzen en winst. Veel landen hebben specifieke wetgeving op het gebied van transfer pricing, gebaseerd op internationale richtlijnen. De regels wijzigen regelmatig en dat maakt deze toch al lastige materie extra complex. Natuurlijk wilt u fiscaal ‘in control’ zijn. Door een transferpricingbeleid op te stellen en te voldoen aan alle documentatieverplichtingen zorgt u ervoor dat uw onderneming aan alle wettelijke vereiste voldoet. Er zijn verschillende methoden om de juiste interne verrekenprijzen vast te stellen. Onze specialisten adviseren en begeleiden u bij dit ingewikkelde onderwerp.
One Stop Shop regeling (OSS)
Onderdeel van ons internationaal belastingadvies is de One Stop Shop regeling (OSS). Deze regeling is per 1 juli 2021 ingevoerd met als doel de administratieve last te verminderen voor e-commerce ondernemingen die in meerdere EU-landen actief zijn. Dankzij de OSS volstaat één btw-aangifte voor alle afstandsverkopen binnen de EU. Voor kleine ondernemingen is een uitzondering gemaakt. Wat deze btw-regeling precies inhoudt en hoe u uw systeem er goed op inricht, vertellen onze internationale btw-specialisten u graag.
Meer over de One Stop Shop regeling (OSS)?
Lees dan ook ons artikel ‘De btw-regels voor e-commerce: de afstandsverkopenregeling‘.